Στην Ινδία της παραφροσύνης ζήσαμε μία περιπέτεια!

2018-03-07

Namaste!!Γειά σας φίλοι μου!!
Μόλις τελείωσε το ταξίδι μας στην απέραντη, χαοτική, μα και όμορφη Ινδία και ανυπομονώ να μοιραστώ μαζί σας τις εμπειρίες μας.Τολμώ να πω ότι έχω να σας παρουσιάσω ένα συναρπαστικό ταξίδι με πολλές πληροφορίες,και υπέροχες δραστηριότητες,από ιδιωτική μεταφορά και ξενάγηση στο Taj Mahal, 3 υπέροχα Food tour, Bollywood Tour, ξενάγηση στην καρδιά της παραγκούπολης της Μουμπάι, μέχρι μασάζ για απόλυτη χαλάρωση,και ασφαλώς λεπτομέρειες που θα κάνουν το ταξίδι σας απίστευτα οικονομικό.

Είχα την χαρά να συνεργαστώ με πολλές εταιρείες /ξενοδοχεία τις οποίες ευχαριστώ καθώς μας παρείχαν δωρεάν τις υπηρεσίες τους με αντάλλαγμα ασφαλώς να τις προβάλω μέσα από την σελίδα μου.
Όπως πάντα θα σας πω ειλικρινά την γνώμη μου για κάθε μία από αυτές τις εκδρομές/ξεναγήσεις και το αν αξίζει βάση του κόστους της.
Η διάρκεια του ταξιδιού μας ήταν 14 μέρες ξεκινήσαμε από την Μουμπάι στην συνέχεια πήγαμε στην Γκόα, μετά στο Δελχί για 2 μέρες εκ των οποίων η μία ήταν μονοήμερη στην Άγκρα έπειτα Τζαϊπούρ και τέλος επιστροφή στο Δελχί για 4 μέρες όπου περάσαμε και το Holi festival.

Μαζί μου σε αυτό το ταξίδι δύο φίλοι ο Μπάμπης και ο Κώστας τους οποίους ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν για την διοργάνωση του ταξιδιού μας αλλά και για την παρέα σε αυτή την περιπέτεια.
Η περιπέτεια μας ξεκίνησε από την Μουμπάι όπου φτάσαμε με πτήση της Qatar και με κόστος 470€ με την επιστροφή από Δελχί.Η άφιξη μας έγινε στις 02:30 τα ξημερώματα και μέχρι να περάσουμε από τον έλεγχο της Visa, να κάνουμε συνάλλαγμα(αρκετά καλή ισοτιμία για δεδομένα αεροδρομίου) πέρασαν σχεδόν 2 ώρες με την διαδικασία να εξελίσσεται αργά. Να πω εδώ ότι η διαδικασία έκδοσης Visa γίνεται και μέσω διαδικτύου κάτι που απλουστεύει τα πράγματα όμως απαιτεί υπομονή καθώς ζητάνε πολλές πληροφορίες και το κόστος της είναι 45€, σύντομα θα ανεβάσω όλη την διαδικασία στην σελίδα μου με αναλυτικές πληροφορίες.
Φεύγοντας από τον έλεγχο ρωτήσαμε για προπληρωμένο ταξί μέσα στο αεροδρόμιο και μας ζήτησε 1500 ρούπιες για να μας πάει στην πόλη!! Ασφαλώς και μου φάνηκαν πολλά και είπαμε να καθίσουμε να φάμε κάτι και μετά θα βρίσκαμε λύση. Η πρώτη μας γεύση λοιπόν ήταν μια Dosa ,ένα γεύμα που τρώνε για πρωινό το οποίο αποτελείται από μια τραγανή ζύμη με γέμιση πατάτα και λαχανικά και ελαφρώς καυτερή γεύση.

Ρωτήσαμε λοιπόν τον σερβιτόρο που βλέπετε στην φωτογραφία πόσο πρέπει να κοστίζει ένα ταξί για το κέντρο της πόλης και μας είπε περίπου 800 ρούπιες και αν θέλαμε να προχωρήσουμε παρακάτω όπου έδειχναν και οι ταμπέλες για να βρούμε ταξί το οποίο και προπληρώσαμε με κόστος παρακαλώ μόλις 620 ρούπιες για 3 άτομα με αποσκευές!!Οπότε προσοχή καθώς εύκολα σε ξεγελά κανείς ιδιαίτερα τις πρώτες στιγμές σε μια χώρα.
Φτάσαμε λοιπόν στο Hostel που είχαμε κλείσει στη Μουμπάι το Welcome Guest house το οποίο ήταν σε καλή περιοχή πολύ φθηνό (5€ βράδυ) όμως δεν το προτείνω καθώς από θέμα καθαριότητας και φασαρίας ήταν απογοητευτικό.
Κοιμηθήκαμε κάποιες ώρες και έπειτα ετοιμαστήκαμε για την εκδρομή μας στα στούντιο ταινιών Bollywood (S.J.Studios) που περιμέναμε με ανυπομονησία και την πραγματοποιήσαμε με την εταιρεία
https://bollywoodtours.in/ η οποία μας παρείχε και την μεταφορά.

Να πω ότι μας υποδέχτηκαν πολύ θερμά και χάρηκαν πολύ που ετοιμάζουμε ένα βίντεο για να προβάλουμε την χώρα τους κάτι που δεν σας ανέφερα και ευελπιστώ σε κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα να σας το παρουσιάσω.
Ξεκινήσαμε με τα παρασκήνια ,είδαμε τους χώρους που γυρίζονται μερικές από τις πιο πετυχημένες σειρές και μας εξήγησαν ότι υπάρχουν φορές που ένα γύρισμα κρατάει μέχρι και 12 ώρες και γενικά καταλάβαμε ότι πίσω από το όμορφο αποτέλεσμα μιας ταινίας κάποιοι έχουν δουλέψει σκληρά.Είδαμε και ζωντανό γύρισμα από κάποιες σειρές χωρίς να κάνουμε φασαρία και με τα κινητά στο αθόρυβο για να μην χαλάσουμε την σκηνή.

Από τις ωραιότερες στιγμές τις περιήγησης μας στα στούντιο ήταν όταν δοκιμάσαμε κάποια από τα κοστούμια και ρίξαμε πολύ γέλιο...

ο Κωνσταντίνος που είναι και επαγγελματίας φωτογράφος είχε περισσότερες προσδοκίες για τα σκηνικά και δεν περίμενε το χαμό που γινόταν πίσω από τις κάμερες. Παρόλα αυτά σας προτείνω να παρακολουθήσετε κάποια ταινία Bollywood και θα καταλάβετε ότι το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και με ωραίο σενάριο που δείχνει τα προβλήματα και τις αντιθέσεις που έχει μια χώρα σαν την Ινδία.
Είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε και διάφορα είδη από χορούς Bollywood που σχεδόν πάντα περιλαμβάνει μια ταινία και ασφαλώς στο τέλος δοκιμάσαμε και τις δικές μας χορευτικές ικανότητες χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία!Δεν σας ανεβάζω βίντεο γιατί Κρητικός και μάλιστα από τον Μυλοπόταμο και να κουνιέται σε ρυθμούς Bollywood παραπάει!!

Εκτός τώρα από τις χορευτικές μας ικανότητες είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και τις φωνητικές μας χορδές αφού ηχογραφήσαμε ένα τραγούδι και συγκεκριμένα το 'Σμαράγδια και Ρουμπίνια' του Ρόκκου το οποίο στην συνέχεια μας έστειλαν μέσω e'mail όπου διαπιστώσαμε ότι το εκτελέσαμε!

Να πω ότι ένα τέτοιο τουρ διαρκεί 5-6 ώρες και είναι ακριβό (110$ δολάρια),όμως το απόλαυσα και αν θέλετε να ζήσετε μία τέτοια εμπειρία δεν έχετε παρά να στείλετε μήνυμα στην σελίδα του Bollywood tours που σας έχω επισυνάψει παραπάνω.
Φύγαμε από τα στούντιο με ταξί που είχε προπληρώσει ο υπεύθυνος και πήγαμε να περπατήσουμε στο κέντρο της πόλης με κατεύθυνση προς την παραλία Chowpatty όπου θα τρώγαμε βλέποντας το ηλιοβασίλεμα όπως κάνουν καθημερινά χιλιάδες ντόπιοι για να ξεφύγουν από τις υψηλές θερμοκρασίες που έφταναν τους 35 βαθμούς.

Στην πορεία μας προς την παραλία είχαμε και τις πρώτες εικόνες μας από την πόλη που ήταν χαοτική όσο καμία άλλη όσα χρόνια ταξιδεύω και με αντιθέσεις που δεν περίμενα να συναντήσω στην Μουμπάι που την θεωρούσα πιο σύγχρονη πόλη.
Καθάρισμα αυτιών κανείς;;;

Την παραλία τώρα εκτός από το ηλιοβασίλεμα την προτείνω και για το φαγητό αφού υπάρχουν πολλά μαγαζάκια που πωλούν ωραίες γεύσεις σε τρομερά χαμηλές τιμές και όπως διαπιστώσαμε χωρίς παρενέργειες για το στομάχι σας.Δοκιμάσαμε ένα πιάτο το οποίο ήταν μίγμα λαχανικών με πολλά μπαχαρικά και ψωμί με βούτυρο,και φάγαμε και ένα παγωτό με αποξηραμένα φρούτα για σβήσουμε το κάψιμο!!

Πριν το ταξίδι μας είχαμε κάνει όλα τα απαραίτητα εμβόλια που μας σύστησε η Υγειονομική υπηρεσία Ηρακλείου,πίναμε καθημερινά χάπια για την Ελονοσία(Malarone) και είχαμε όλα τα απαραίτητα για στομαχικές διαταραχές όπως χάπια φυσικού άνθρακα, imodium, zantac που όπως θα διαπιστώσετε στην συνέχεια χρειάστηκαν.
Φεύγοντας από εκεί πήγαμε στον κοντινό Ινδουιστικό ναό ISKCON temple που έχει υπέροχη αρχιτεκτονική. Οι Ινδουιστές αποτελούν το 90% του πληθυσμού της Ινδίας και από την επαφή μου με τους ντόπιους κατάλαβα ότι η πλειοψηφία είναι πολύ πιστοί βλέποντας τους καθημερινά να κάνουν προσφορές στις θεότητες τους, όμως υπάρχουν και οι εξαιρέσεις που και βοδινό τρώνε και πίνουν,όλα αυτά κρυφά βέβαια γιατί κάτι τέτοιο μπορεί να σε οδηγήσει στο νοσοκομείο αφού έχουν γίνει ξυλοδαρμοί με αυτήν την αιτία.

Είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια "λειτουργία" με όμορφη μουσική και τραγούδι από τους πιστούς,οι οποίοι μας υποδέχτηκαν εγκάρδια και μας εξήγησαν μερικά πράγματα για την θρησκεία τους με την πιο όμορφη εκδοχή που μου είπε κάποιος ότι: Ένας είναι ο Θεός απλά κάθε θρησκεία τον ονομάζει αλλιώς.

Έτσι πέρασε η πρώτη μας μέρα στην πολύβουη Μουμπάι που παρόλο την φασαρία της και τα ατελείωτα κορναρίσματα δίνει "τροφή" στον ταξιδιώτη και εικόνες που δύσκολα τις συναντάει κάποιος.
Ξύρισμα κανείς;;Ο Κωνσταντίνος πάντως το δοκίμασε και ήταν εξαιρετικό!

Η επόμενη μέρα ήταν και αυτή ξεχωριστή καθώς είχαμε μια ξενάγηση στην καρδιά της πόλης εκεί όπου ζουν 1,5 εκατομμύρια άνθρωποι σε άθλιες συνθήκες,στην μεγαλύτερη παραγκούπολη της Ασίας το Dharavi όπου αναδείχθηκε μέσα από την βραβευμένη με Όσκαρ ταινία Slumdog millionare.

Την ξενάγηση μας την κάναμε με το
https://www.mysticalmumbai.com/ το οποίο προτείνω ανεπιφύλακτα και για την οικονομική τιμή και γιατί θα έχετε την ευκαιρία να βγάλετε φωτογραφίες σε σημεία που εκείνοι θα σας πουν καθώς πολλές φορές οι κάτοικοι δεν θέλουν να τους φωτογραφίζουν.

Το να επισκεφθείτε το μέρος μόνοι σας είναι δύσκολο, όχι τόσο από κίνδυνο πάρα γιατί είναι χαοτικά και μιλάμε για τεράστια έκταση.
Εδώ οι άνθρωποι εργάζονται σκληρά όπως μας λέει ο νεαρός ξεναγός μας που κατοικεί στην περιοχή,δεν θέλουμε να μας βλέπουν σαν τις φαβέλες τις Βραζιλίας δεν ήμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας ούτε δούλοι.

Πράγματι ο τζίρος των εργασιών που γίνονται εδώ ανέρχεται στο 1 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως ,με πολλές επιχειρήσεις ραπτικής,κεραμικών κ.α. να έχουν τα εργαστήρια τους εδώ καθώς και μονάδες ανακύκλωσης πλαστικού,μετάλλου οργανικών αποβλήτων που κάνουν την δύσκολη δουλειά για μια πόλη που αναπτύσσετε με γοργούς ρυθμούς πάνω στις πλάτες αυτών των ανθρώπων που δουλεύουν με 5$ την ημέρα για 12 ώρες σκληρής εργασίας.

Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δώσουμε λίγη χαρά σε μικρούς και μεγάλους μοιράζοντας προιόντα με την βοήθεια της 100% Κρητικής εταιρείας Κρητών Άρτος που μας τα χορήγησε και την ευχαριστώ πολύ.

Ευτυχώς μάθαμε ότι γίνεται μια προσπάθεια από το κράτος να βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων με την δημιουργία πάρκων που τα παιδιά θα μπορούν να παίζουν.
Εδώ είχε την ευκαιρία ο Κωνσταντίνος να δοκιμάσει και υπαίθριο κούρεμα το οποίο να πω ήταν εξαιρετικό με κόστος μόλις 50 ρούπιες!!Βέβαια ο Κωνσταντίνος του έδωσε 200 με αποτέλεσμα ο μικρός να μείνει με το στόμα ανοιχτό.

Να πω ότι οι άνθρωποι μας υποδέχτηκαν ζεστά κάτι που δεν περίμενα αφού είχα διαβάσει διάφορα όμως νομίζω το μυστικό σε τέτοιες καταστάσεις είναι να βγάζεις θετική ενέργεια, να χαμογελάς και να μην θέλεις να προσβάλεις τον άλλο.

Περάσαμε και από την αγορά της παραγκούπολης που έχει διαφορά μαγαζιά με τις εικόνες να φαντάζουν εξωπραγματικές με τα ποντίκια να κάνουν βόλτες και τις συνθήκες υγιεινής να είναι τραγικές.

Να πούμε ότι περάσαμε από τόσο στενά δρομάκια βλέποντας τα σπίτια αυτών των ανθρώπων που δεν έχουν τουαλέτα πάρα χρησιμοποιούν κοινόχρηστες και τρεχούμενο νερό μερικές ώρες την ημέρα,όμως δεν μύριζε άσχημα όσο φανταζόμουν.
Όλα αυτά τα απόβλητα πέφτουν στο ποτάμι που περνάει από την παραγκούπολη και όπως μας είπαν το νερό φιλτράρεται και χρησιμοποιείται για πότισμα.
Τελειώνοντας την περιήγηση μας περάσαμε και από το σημείο που φτιάχνουν τα κεραμικά όπου έμενε και ο ξεναγός μας και είδαμε όλη την διαδικασία παραγωγής τους η οποία διαφέρει με αυτή που κάνουμε εδώ στην Κρήτη στο ότι για το ψήσιμο των σκευών χρησιμοποιούν κομμάτια ύφασμα από τις βιοτεχνίες τις περιοχής που αγοράζουν πολύ φθηνά γιατί το ύφασμα έχει σταθερή θερμοκρασία καύσης σε αντίθεση με το ξύλο.

Φύγαμε από την παραγκούπολη έχοντας πάρει μάθημα ζωής για το πως μπορεί ο άνθρωπος να επιβιώσει κάτω από τέτοιες συνθήκες μα και έχοντας μια ακόμη απόδειξη που θέλει τους πλούσιους να χτίζουν περιουσίες σε βάρος των φτωχών.
Στην συνέχεια από εκεί πήραμε ταξί για το μεγαλύτερο υπαίθριο πλυντήριο του κόσμου που βρίσκεται στην πόλη.Να πω ότι το ταξί είναι πολύ φθηνό όμως προσοχή μην σας ξεγελάσουν καθώς υπάρχουν πολλοί που θα σας ζητήσουν μεγάλα ποσά μόλις δουν ότι είστε τουρίστες.Είχα κατεβάσει τους χάρτες (με λειτουργία εκτός δικτύου) της κάθε πόλης στο κινητό έβλεπα την απόσταση που έπρεπε να διανύουμε και ήξερα περίπου πόσο πάει η τιμή,για παράδειγμα για 4-5 χιλιόμετρα δίναμε 100 ρούπιες και για 8-10 χιλιόμετρα μόλις 150 με παζάρι ασφαλώς ,δηλαδή 1-2 ευρώ.
Φτάσαμε στο πλυντήριο στο οποίο μας ζήτησαν είσοδο 300 ρούπιες για να μπούμε κάτι που δεν ισχύει ασφαλώς και όπως μας είπε ο τύπος ήταν απόφαση των υπαλλήλων για να έχουν κάποιο κέρδος από τις επισκέψεις.

Το ρίξαμε στις 200 ρούπιες και πληρώσαμε με το σκεπτικό ότι θα βοηθήσουμε, και μας παρέλαβε ένας πιτσιρικάς που δουλεύει εκεί και σπουδάζει ταυτόχρονα για να μας εξηγήσει κάποια πράγματα.

Εδώ πλένονται όλα τα ρούχα της πόλης όπως μας είπε ξενοδοχεία ,επιχειρήσεις και απλοι πολίτες είναι πελάτες εδώ.Πλέον βέβαια υπάρχουν και ηλεκτρικά πλυντήρια στο χώρο αλλά γίνεται και το χειρονακτικό πλύσιμο που είναι πιο οικονομικό.

Στον ίδιο χώρο όμως εσωτερικά έρχονται και τα σεντόνια από νοσοκομεία όπου τα βράζουν μέσα σε φάρμακο για να καθαρίσουν καθώς έχουν αίματα.
Προσφέρουν και υπηρεσίες σιδερώματος με ηλεκτρονικό αλλά και παραδοσιακό σίδερο με τα κάρβουνα!!

Πληροφοριακά να ξέρετε ότι και σε 5 αστέρων ξενοδοχείο να μείνετε εδώ θα πλένονται τα σεντόνια και οι πετσέτες τους οπότε αν είστε ευαίσθητοι με την καθαριότητα κρατάτε μαζί σας ή καλύτερα μην ταξιδέψετε εδώ.

© 2017 Το ταξιδιωτικό blog travelSIF Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.